ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ Σ.Σ.Ι

ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΣΥΡΡΑΚΙΩΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Επιμέλεια και υποστήριξη του ιστολογίου: Απόστολος Ι. Μάκης

Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017

Τριήμερη εκδρομή του Σ.Σ.Ι στην Πελοπόννησο.

Μια ακόμη εκδρομή διοργάνωσε ο ΣΣΙ, αυτή τη φορά στην Πελοπόννησο. Η εκδρομή πραγματοποιήθηκε στις 3, 4 και 5 Ιουνίου (κατά το 3ήμερο του Αγίου Πνεύματος).

Οι περισσότεροι απ’ τους εκδρομείς είχαμε επισκεφθεί, βέβαια, τις περισσότερες απ’ τις περιοχές που ο ΣΣΙ είχε προγραμματίσει να επισκεφθούμε, αλλά η “παρέα” και η θέληση για ένα τριήμερο ξεγνοιασιάς και διασκέδασης ήταν αυτά που “μέτρησαν” για τους εκδρομείς. Έτσι, η καλή διάθεση και το ευχάριστο κλίμα ήταν δεδομένα για να περάσουμε ευχάριστα σε όλη τη διάρκεια της εκδρομής, δεδομένης και της καλοκαιρίας που προβλεπόταν για εκείνη την περιοχή αυτές τις τρεις μέρες.

Η πρώτη στάση για καφέ ήταν κοντά στο Αντίρριο, απ’ όπου επιβλητική δεσπόζει, από το 2004, η  καλωδιωτή γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου που συνδέει την Πελοπόννησο με τη Στερεά Ελλάδα και την υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα. Στη συνέχεια, περνώντας απ’ τον εντυπωσιακό περιφερειακό δρόμο της Πάτρας με τις πολλές γέφυρες και τα πολλά τούνελ, φθάσαμε το μεσημέρι για φαγητό στη γραφική Πύλο, που απλώνεται αμφιθεατρικά σε δύο υψώματα που «αγκαλιάζουν» τον κόλπο του Ναυαρίνου. Είναι μια υπέροχη παραθαλάσσια κωμόπολη με έντονο νησιώτικο χρώμα και με το ξακουστό φρούριό της να δεσπόζει στην είσοδο του λιμανιού της.

Επόμενη στάση, για την πρώτη μέρα, ήταν η Καλαμάτα, μια από τις πιο όμορφες παραλιακές πόλεις της Ελλάδας, όπου και θα μέναμε και τις δυο βραδιές της εκδρομής. Εντυπωσιακός είναι ο παραλιακός δρόμος της Καλαμάτας, η λεωφόρος Ναυαρίνου, όπου κάναμε και τις βόλτες μας το βράδυ. Είναι ένα από τα πιο πολυσύχναστα μέρη της πόλης και ένα από τα ομορφότερα σημεία για ποδηλατάδα, δροσερές βουτιές και φυσικά για βόλτα. Διαθέτει μεγάλα πεζοδρόμια με φοίνικες σε όλο το παραλιακό μήκος της. Οι πολλές καφετέριες και οι πολλές ταβέρνες και ψαροταβέρνες, που υπάρχουν στην παραλία, συντελούν ώστε να συγκεντρώνεται εδώ η νυχτερινή ζωή της Καλαμάτας, που είναι πολύ έντονη.

Την επόμενη μέρα, διασχίζοντας τους απέραντους ελαιώνες που παράγουν το πασίγνωστο καλαματιανό λάδι και τις γνωστές σ’ όλο τον κόσμο ελιές Καλαμάτας, και περνώντας δίπλα από τους πύργους της Μάνης και από ορμίσκους και κολπίσκους, που συνθέτουν ένα φανταστικό τοπίο, φθάσαμε στο σπήλαιο Διρού ή  σπήλαιο Γλυφάδα. Πρόκειται για ένα ενάλιο σπήλαιο ανείπωτης ομορφιάς, που έχει πάρει την πρώτη θέση ανάμεσα στα τρία ωραιότερα λιμναία σπήλαια του κόσμου. Όταν με ειδικές βάρκες επισκεφθήκαμε το Σπήλαιο, μας εντυπωσίασαν οι μοναδικές ομορφιές του μέσα στα έγκατα της γης.

Το μεσημέρι ταξιδέψαμε για την απέναντι πλευρά του μεσαίου «ποδιού» και λίγο βορειότερα, το Γύθειο, όπου γευματίσαμε το μεσημέρι. Είναι μια ιστορική πόλη που υψώνεται αμφιθεατρικά στους ανατολικούς πρόποδες του όρους Ακούμαρος και έχει νησιωτική αύρα και πανέμορφες παραλίες.

Το απόγευμα ξεκινήσαμε για την Καστροπολιτεία του Μυστρά.  Όλα εδώ στο χώρο του Μυστρά μας φάνταζαν σαν βγαλμένα από όνειρο μιας άλλης εποχής. Οι Βυζαντινές εκκλησίες, διατηρημένες σε πολύ καλή κατάσταση και η υπέροχη θέα, ιδίως από ψηλά από το κάστρο, το υπέροχο φυσικό περιβάλλον, τα κτίσματα, τα Παλάτια, οι ναοί της, η Μητρόπολη, το εν λειτουργία γυναικείο μοναστήρι, η Παντάνασσα, τα δαιδαλώδη πλακόστρωτα, οι αγιογραφίες, μας άφησαν πολύ καλές εντυπώσεις.

Επιστρέφοντας το βράδυ στην Καλαμάτα μας περίμενε μια έκπληξη. Οι διοργανωτές της εκδρομής είχαν προγραμματίσει διασκέδαση με μουσική  σε νυχτερινό κέντρο. Εδώ πλέον φάνηκε ότι είμαστε μια μεγάλη και συμπαγής παρέα. Όλοι, ο καθένας με τον τρόπο του,  συμμετείχαν στο χορό και όλοι ξεφάντωσαν μέχρις αργά το βράδυ, οπότε και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο.

Η Τρίτη μέρα ήταν η μέρα της επιστροφής. Αφού ντόπιος ξεναγός μας έκανε μια μικρή ξενάγηση στην πόλη της Καλαμάτας, φθάσαμε πριν το μεσημέρι στις Μυκήνες. Εκεί, πάλι με τη συνοδεία ξεναγού, θαυμάσαμε τον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών και στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τη μία από τις δύο βυθιζόμενες γέφυρες της διώρυγας της Κορίνθου, στο βόρειο άκρο της, που συνδέει την ηπειρωτική πλευρά του ισθμού με εκείνη της Πελοποννήσου. Εκεί γευματίσαμε για μεσημέρι.

Τέλος, το βράδυ, μετά από ένα μεστό από ευχάριστες εμπειρίες και διασκέδαση τριήμερο, πήραμε το δρόμο της επιστροφής για τα Γιάννενα. Οι εντυπώσεις που όλοι αποκομίσαμε από την εκδρομή ήταν μόνο καλές, χωρίς κανένα δυσάρεστο. Οι νέοι μεγάλοι και άνετοι εθνικοί δρόμοι συνέβαλαν και αυτοί ώστε το ταξίδι μας να είναι πιο ευχάριστο. Η οργάνωση ήταν άριστη αλλά και η ατμόσφαιρα που επικρατούσε μεταξύ μας σχεδόν οικογενειακή. Μέσα στο λεωφορείο κανένας δεν είχε το χρόνο να πλήξει, αφού κάποιοι φρόντιζαν να μας κρατάνε διαρκώς σε εγρήγορση με τα τραγούδια τους.

Επιμέλεια κειμένου: Βασίλειος Χρ. Μπέλλος

Για περισσότερες φωτογραφίες μεταβείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: